منو
  • بخش چهارم
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

بخش چهارم

بخش چهارم: بخش چهارم

بخش چهارم

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

باسمه تعالی

شماره گروه : 28

اعضای گروه :

شماره دانشجویی :

 نام و نام خانوادگی

9161118

محمد زند خانه شهری

9161102

یوسف توکلی

9161113

مسعود رحیمی

 

شماره جلسه  : 21

شماره تمرین : 1

 

4-"بــرندسازی" در موردمطالعاتی ebay را بررسی نمایید.

Ebay قوانين بسياري را رعايت كرده تا برندينگ خوبي داشته باشد

لوگوي ساده ،‌با طرحي زيبا كه كعلاوه بر سادگي نوشتار سادگي در بيان شدن و مفهوم را نيز داراست.

اي بي در زبان هاي ديگر معناي بدي ندارد و طرفداران خود را در جاي جاي جهان بخوبي يافته و تسلط بسيار مناسبي بر آنها گذاشته است.

گاه مشتريان اي بي بدنبال تخفيف و قيمت مناسب هستند و گاه بدنبال اجناس قديمي ، و اي بي بخوبي اين مشتريان را پشتيباني و آنها را درك ميكند و نياز هاي آنها را براي ايشان فراهم مي نمايد. لذا اي بي روز بروز پيشرفت كرده و برند آن در اكثر دنيا شناخته شده است و مشتريانش نيز روز به روز بيشتر و نتيجتا مشتريان وفادارش نيز فزون تر مي گردند.

ebay تجارتي جهاني و بین المللی است لذا هدفش نيز بايد جهاني باشد و براي هر گونه علاقه ، سليقه ،‌فرهنگ ، عقيده ، فكر ،‌ايده ، انديشه ،‌مكتب ، خلق و خو و سبك زندگي بايد برنامه ريزي كند از اين رو برای بايد با ایجاد تنوع بسیار زیاد در حراجی ها این مشكل را مرتفع و مشتريانش را راضي تر نگاه دارد. شناسايي منطقه جغرافياي مشتريان كار ساده ايست و هر فروشگاه ساده اي امروزه اين شناسايي و هدف گيري را تواناست ،‌اي بي بايد با تركينگ ، لاگ گيري ، كليك شناسي ، رفتار شناسي ، دمو گرافي و ساير بخش بندي هاي تجارت الكترونيك ، بهترين خدمات را براي مشتريانش فراهم سازد. تا از ساير رقبا پيشي گيرد.

همانطور كه در حراجي ها از شيرمرغ تا جان آدمي پيدا مي شود اي بي هم همين روش را در پيش گرفته است لذا با شنيدن نام اي بي ناخداگاه به حراجي فكر خواهيد كرد كه همه چيز را فرا مي گيرد و اين خاصيت برندينگ است. و اي بي در اين زمينه گام بسيار خوبي برداشته تا تصورات مثبتي در ذهن مشتريانش داشته باشد. مشتريان مي دانند كه نام اي بي نام يك تجارت قابل اعتماد است چرا كه بازخورد هاي اين سيستم بخوبي رضايت ها ، انتقادات ، پيشنهادات و حتي گزارش تخلفات را به اي بي باز مي گرداند و اي بي نيز اين موارد را بخوبي بررسي خواهد كرد.

مشتريان با شنيدن نام تجاري اي بي مي داند كه هم كالاهاي نو ، لوكس ، انتيك را خواهند يافت و هم كالاهاي دست دومي و مستهلك لذا اي بي از اين نظر نيز بخوبي اين ويژگي را هم درنام خود جاي داده است.

آنچه كه مشخص است اين است كه اي بي براي مطرح شدن در بازار آنلاين Spin-Off را بعنوان استراتژي خود قرار داده كه در تمرين قبل مفصلا به بيان اين  استراتژي و تفاوت هاي آن با In-House پرداختيم .

 

حراجي در بازاري بزرگ ، بدون مرز ،  آزاد ، سريع ، قابل دسترس و همگاني براي ارائه همه چيز. اين همان تاثير برندينگ بر نام تجاري است كه به محض شنيدن اي بي همه اين مشخصات در ذهن مشتري را مصور مي كند.

 

 

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید